Okurkový salát – tradiční slovinský recept

12.08.2022 10:04

Suroviny:

500 g salátových okurek

1 PL škvarků

1 KL hladké mouky

1 KL mletého kmínu

3 - 5 lžic ovocného octa (vinný, jablečný, …)

trochu vody

4 stroužky česneku

2 vařené brambory

300 ml zakysané smetany

mletý pepř, sůl

 

Postup:

Okurky oloupeme a nastrouháme nebo nakrájíme na tenká kolečka, posolíme a necháme chvíli stát. Škvarky smícháme s moukou, zalijeme octem a vodou, promícháme a přivedeme k varu. Směs zhoustne. Odstavíme s ohně a necháme vychladnout.  Okurky vymačkáme a dáme do mísy. Přidáme škvarkovou směs, rozmačkané vařené brambory, najemno nasekaný česnek, okořeníme mletým pepřem a mletým kmínem, podle chuti dosolíme. Dobře promícháme a na závěr přidáme hustou zakysanou smetanu a opět promícháme. Podáváme vychlazené s pečivem.

 

Celková doba přípravy cca 30 minut

2 – 4 porce

 

Když jsem poprvé četla tento recept, trochu jsem se zalekla, nějak mě škvarky vařené v octě, nešly s okurkou dohromady. Ale zkusila jsem tento salát připravit a to jsem se divila, jaká dobrota z toho ve finále vzešla. Když mám něco nového a neobvyklého, zavolám sousedku, kamarádku a ta dělá koštéra. Nevěřila tomu, jakou kombinaci pozřela a velmi ji salát chutnal. A protože mají velkou úrodu okurek, už ho několikrát připravovala pro rodinu, s úspěchem.

Kde a jak se tento salát jí by nám mohla povědět paní Greta……