Velikonoční nádivka z jihu Čech

15.03.2024 09:13

Suroviny:

300 g vařeného uzeného masa

300 pečeného vepřového masa

8 housek nebo rohlíků

cca 350 ml mléka

5 vajec

1 menší pórek, 1 lžička oleje nebo másla

petrželka

citrónová kůra

sůl

mletý pepř, mleté nové koření, mletý zázvor

sádlo na vymazání pekáče

 

Postup:

Pečivo nakrájíme na kostičky a necháme ho oschnout. Potom zalijeme mlékem, do kterého jsme rozkvedlali žloutky a necháme, až se tekutina vsákne. Omytý pórek najemno nakrájíme a krátce podusíme na malém množství oleje či másla. Uzené i pečené maso nakrájíme na kostičky a spolu s výpekem z vepřového masa a podušeným pórkem přidáme k namočeným rohlíkům. Osolíme, uvážlivě okořeníme, přidáme nastrouhanou citrónovou kůru, nakrájenou petrželku a vše spojíme. Naposledy opatrně vmícháme tuhý sníh z bílků. Hmotu rovnoměrně rozestřeme do vymazaného pekáče a ve vyhřáté troubě pečeme cca 1 hodinu při 160°C.

Celková doba přípravy cca 1 ½ hodiny

množství nádivky se vejde do pekáčku 30 x 22 cm

 

Už se to blíží, Veliknoce máme téměř za dveřmi. Mazance, jidáše, různé sladkosti a hlavně velikonoční nádivka, to jsou stěžejní dobroty těchto svátků.

Dnešní recept na nádivku je velmi starý, inspirovala jsem se v jedné oblastní kuchařce, rok jejího vydání je z přelomu 20.let minulého století. Recept mě zaujal, trochu jsem ho sice přizpůsobila dnešní době a hned jsem ho také vyzkoušela. Takže jsem tento týden měla Velikonoce na nečisto. Recept na

100 % obstál, rodině i mě velmi chutnal a tak jej trvale zařadím do našeho jídelníčku. Doufám, že takto upravená nádivka bude chutnat i vám, milý posluchači.