Pohanka se sušenými houbami jako příloha

26.01.2024 09:01

Suroviny:

1 ½ hrnku neloupané pohanky

3 hrnky vařící vody

1 cibule

3 lžíce oleje

½ bobkového listu

hrst sušených, předem namočených hřibovitých hub

½ lžíce majoránky

mletý pepř, sůl

1 hrnek = 250 ml

 

Postup:

Na oleji necháme zesklovatět najemno nakrájenou cibuli. Přidáme namočené houby, které jsme před tím mírně vymačkali a překrájeli na menší kousky a chvíli podusíme. Pak přidáme majoránku, bobkový list a propláchnutou pohanku. Promícháme, zalijeme vařící vodou a pod poklicí dusíme cca 20 minut, dokud se voda nevsákne a pohanka nezměkne. Na závěr podle chuti osolíme a opepříme.

Takto upravenou pohanku podáváme jako přílohu k masovým, drůbežím či zeleninovým pokrmům.

Obměna: Přidáme-li do takto upravené pohanky podušenou zeleninovou směs a povrch tohoto pokrmu posypeme nastrouhaným sýrem a petrželkou, máme výborné pohankové rizoto.

Někdy stačí podle našeho návodu pohanku připravit a před podáváním posypat rozehřátými škvarky nebo rozpálenou slaninou a se zeleninoými saláty máme zdravý, ale též velmi chutný oběd.

 

Celková doba přípravy cca 45 minut

2 - 4 porce

 

K dnešnímu receptu mne ve své relaci, kterou jsem slyšela tento týden, inspirovala paní Jarka Kreutzbergová. Hovořila mimo jiné o pohance a jejích úžasných účincích na naše cévy. Hovořila však také o tom, že mnoha lidem pohanka nechutná. Ani já jsem pohanku nikdy moc nemusela, vadil mne na její chuti takový ten hořkotrpký „ocásek“.

Mnohokrát jsem z tohoto místa říkala, že mám ve Slovinsku přátele, dokonce byla paní Greta se mnou před více jak rokem ve studiu a podělila se s vámi o jeden slovinký recept. Právě ve Slovinsku jsem se naučila, jak správně a chutně pohanku připravovat. U nich jde o velmi rozšířenou potravinu a bez ní si nejde představit třeba jen jeden týden. Vaří se na mnoho způsobů. O jednen z mých oblíbených pohankových receptů se s vámi dneska rozdělím. O pohance se říká, že je jako kartáč na zanesené cévy. Tak si to vezměme k srdci a s chutí se pusťme do dnešního receptu.