S trochou nostalgie 3 aneb československá retro kuchařka

11.12.2018 14:07

Milí čtenáři, dostává se Vám do rukou třetí díl kuchařské knihy S trochou nostalgie, tentokrát ve stylu„retro“. Co retro vlastně znamená? Něco, co bylo, co už proběhlo, něco, na co vzpomínáme. Poslední dobou je za retro označováno vše, co se týká padesátých až sedmdesátých let minulého století.

Já jsem vlastně také už dávno „retro“! Rozhodla jsem se proto, že zapátrám v paměti, nahlédnu do starých receptářů a norem a vytvořím kuchařku z tohoto období. Myslím, že postupné navázání na staré recepty v předešlých kuchařkách je dobré. V této knize jsem se zaměřila na některé zapomenuté či opomíjené formy obchodů, výroben, veřejného stravování a samozřejmě na pokrmy, které se v nich daly pořídit. Nakoukla jsem i do bývalých školních jídelen, lahůdkářství a do mých milovaných mléčných barů, které mi v současné době hodně schází.

Člověk si podle toho, co se jedlo a vařilo, dokáže alespoň trochu představit, jaká byla doba. Byla to doba, kdy jsme ještě byli Československo! Jsem moc ráda, že tato kniha vychází v roce, kdy oslavujeme 100. výročí naší republiky.